lørdag 26. februar 2011

FO: Uglegenser

Mønster: Owls by Kate Davies
Garn: Filcolana Naturgarn fra 123knit
Pinne: 6

Ferdig! Det tok overraskende nok bare 2,5 uke å fullføre mitt hittil største prosjekt. Vel, det er et par tråder å feste og litt damping før jeg kan si meg helt ferdig, men den er i hovedsak ferdig. Det var et morsomt og enkelt mønster og jeg elsker resultatet! Gleder meg skikkelig til å ta den i bruk! (for ja, den passer.. Jeg hadde mine tvil da jeg så hvor liten bolen ble..)

Jeg må si meg ganske fornøyd med meg selv på dette prosjektet. Tenkt at det gikk så fort. Det hadde jeg ikke trodd da jeg startet. Det hjalp nok litt at det var tjukt garn. Det gikk med ganske nøyaktig 600 gram til denne genseren, hadde igjen ca. 20 cm da jeg var ferdig med å felle. Garnet er ingen asolutt favoritt. Det er ganske løst spunnet, så det var lett å stikke nålen midt inn i tråden, men det er mykt og varmt, så du skal ikke se bort i fra at jeg prøver det på andre prosjekter. Jeg har jo også 100 gram igjen (for jeg bestilte ekstra, bare i tilfelle...).

Nå skal jeg strikke noe lite. En lue kanskje..

1 kommentar:

  1. Oj, så flott den ble!! Nydelig farge og passformen ser veldig bra ut. Elsker ugle-mønsteret :)

    Og jeg ble så inspirert da du skrev tidligere at du skulle strikke den, at jeg faktisk har kjøpt inn garn! :) Har mange ting som skal bli ferdig først, men det klør i fingrene etter å starte :)
    Hvilken størrelse valgte du? Så at det var så mange å velge mellom og er fryktelig usikker..

    Ha en fin kveld.

    Klem

    SvarSlett