torsdag 18. juni 2015

Heklet teppe

Mønster: selvkomponert
Garn: Rowan Cotton wool
Pinne: 4
Vekt: 289 gram

Jeg fant fram noe deilig garn fra lageret en natt jeg satt her som høygravid og ikke fikk sove. Garnet ble kjøpt på Liberty i London våren 2011 og var egentlig tiltenkt et annet hekleprosjekt. Det prosjektet ble aldri fullført. Denne gangen hadde jeg et hexagonteppe i tankene, men halvveis ut i første lapp endret det seg og lappen ble firkantet.

Jeg ble skikkelig hekta da jeg heklet dette teppe, og på et par kvelder var det ferdig. Siden garnmengden var begrenset ble teppe litt lite, men fint som pynteteppe på vogna. Til gjengjeld var det omtrent ikke garn igjen da jeg var ferdig. Det må kalles et vellykket restegarnsprosjekt.

4 kommentarer:

  1. Så fint! Veldig kjekt når man får laget en nytt prosjekt av garn som bare ligger i skuffen.

    SvarSlett
  2. Så fint teppe. En genial måte å få brukt opp litt garn...

    SvarSlett