mandag 12. juli 2010

Blokking

Mitt første forsøk på blokking ble ganske så vellykket syns jeg. Dette enkle hullsjalet er strikket i Drops alpakka på pinne nr. 5 og var ferdig før jul i fjor en gang. Jeg har ikke vært så fornøyd med det egentlig. Det ble noen småfeil i det og det ble egentlig litt lite. Så det har ligget i en pose nederst i hobbykassen min. Men du verden hvilken forskjell litt blokking gjør. Nå er jo sjalet i passe sjalstørrelse og hullradene kommer til sin rett. Og fargen da, den er jo bare helt nydelig!

Når jeg først var i gang med blokking, blokket jeg likesågodt denne lille heklebrikken jeg heklet i påsken også. Brikken er heklet etter en gammel møllspist brikke som mamma'n min laget en gang i sin ungdom. Heklet i cotton fra Stoff og stil på nål nr. 2,5.

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min ;) Alltid koselig når det dukker opp nye spennende blogger å utforske ;) Legger deg til i lista mi jeg ;)

    SvarSlett
  2. Synest sjalet ditt blei veldig fint , jammen bra det kom fram frå posen!! Fin hekleduk og, ha ein god dag:))

    SvarSlett