fredag 17. desember 2010

Pepperkakehus

I mangel på ferdigstilte håndarbeidsrelaterte prosjekter å vise frem legger jeg herved ut et bilde av resultatet av gårsdagens pepperkakehuspynting med jentene.
(Ps! Jentene i mitt tilfelle er ikke to-tre søte små avkom, jeg er ikke kommet så langt. Jentene er fem av mine nærmeste venninner. Vi har faste jentekvelder hver måned. I går var det juleavslutning hos meg.)

Nå har det seg sånn at dette er et "ferdighus" fra Rema 1000, vi laget ikke de byggtekniske tegningene selv. Dessuten bestemte vi oss for at selve pepperkaken smaker skikkelig dårlig om en måneds tid (når det er jentekveld igjen), derfor skulle hver eneste bit inneholde mest mulig godis. Det resulterte i at huset var nestem umulig å sette sammen og måtte støttes opp av sjokolade langs langveggene! Men det står enda!

Det står enda jenter! (...selv med egendesignet "inngangsdør"!).

1 kommentar:

  1. Koselig pepperkakehus. Putene under likte jeg veldig godt. Liker også Iglogarnet godt, og du har satt meg på en ide. Det blir nok noen puter med det garnet etterhvert.Det går jo så fort med slikt garn. Ønsker deg en god jul

    SvarSlett