fredag 13. mai 2011

Innfallsmetoden

Forrige kvelden var jeg hjemme alene. Mannen var på kurs i Molde og det var ingenting morsomt på TV. Jeg fant dette innlegget hos All you knit is love, og jeg har jo sett at flere har laget slike heklede syltetøyglass-telysestaker. Dette mønsteret syns jeg var kjempefint! Det var et kjøpemønster på Ravelry, og jeg var ikke i humør for å kjøpe mønster, så jeg prøvde meg litt fram...

Det ble ganske likt og veldig fint, men ikke spør meg om å lage en til.. Innfallsmetoden uten å skrive ned, gir gjerne ganske ulike resultater fra gang til gang..

Mønster: Innfallsmetoden
Garn: ukjent hvitt bomullsgarn fra lageret
Pinne: 3,5

Jeg ser for meg at slike glass med trekk i ulike sterke farger hadde vært kjempefint på verandaen i sommer, så kanskje kommer det flere...

3 kommentarer:

  1. Oi, kjempefin! Ser også for meg at spreke farger på grill-middagsbordet vil bli fint :)

    SvarSlett
  2. Fint ble det til tross for at du ikke hadde mønster! Og det e utrolig ka man får gjort når det ikke er noe på tv og husbonden er borte;-) ha ei fortsatt fin helg

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Jeg har og sett disse flere steder i det siste, og jeg tror nok den dukker opp hos meg også snart :)

    Ha en herlig søndag :)

    Klem

    SvarSlett