fredag 4. mai 2012

"Pimpet" hentesett

 Knøttet (og vi andre) fikk et nydelig hentesett av sin superstrikkende oldemor i jula. Settet er lyselilla og litt jentete, så nå har jeg "pimpet" det litt for å gjøre det litt mer guttete.

Sparkebukse sydd av marineblå stretch chenille fra Stoff og stil (i stedenfor lyselilla, strikket ullbukse, tenkte det var litt for varmt i slutten av mai likevel). Prøvde først å kjøpe en mørkeblå sparkebukse i butikken, men det var lettere sagt enn gjort. Har vært innom alle babybutikker jeg kjenner til, pluss en hel haug nettbutikker. Er det ikke alltid sånn når man har sett for seg noe spesielt?

Utover det har jakken fått mørkeblå knapper, og lue og sokker fått mørkeblått silkebånd.
Det ble litt mer guttete nå, ikke sant?

Jeg har gått tom for garn på nøstebarndressen, og mens jeg venter på nytt garn som er bestilt fra strikkenett (hadde flaks - Drops har salg på bl.a. den alpakkaen som jeg trenger),har jeg begynt på et nytt hekleprosjekt. Faste lesere kjenner kanskje igjen mønsteret? :)

Dette skal bli en dåpsgave (mamman har selv plukket ut fargene og bestilt verket, så da er det ikke så farlig å vise det fram før det er ferdig). Dåpen er om to uker, men det skal gå fint, fra tirsdag av har jeg barselpermisjon og god tid til strikking og hekling. Deilig!

2 kommentarer:

  1. Kjempefint hentesett! Passer absolutt bra til en liten gutt :)

    SvarSlett
  2. Det ble veldig fint, og passende til en liten fin gutt! Og så stas at det er hjemmelaget av en flink oldemor! Snart er han her, da blir det straks litt mindre tid til strikking! *snakker av erfaring*... ;)

    SvarSlett