onsdag 6. mai 2015

Kjapt sett

Mønster: Kjappstrikka drakt, Paelas og Enkel jakke, Pickles
Garn: BabyAlpackaSilk, Drops
Pinne: 4
Vekt: 173 gram
Størrelse: 0-3 mnd

Kjappstrikka drakt levde virkelig opp til navnet sitt! Det tok meg rett over et døgn å få denne fra opplegg til ferdig. Riktignok er det ganske stor pinne og en ganske liten størrelse, men likevel..

Jeg valgte å strikke riller rundt benåpningen, fordi jeg ikke skjønte hvorfor det plutselig skulle blandes ribb inn i mønsteret. I tillegg laget jeg kun ett knapphull på selen, men det er jo en smakssak. Ellers strikket jeg som oppskriften.

Når jeg først var i gang med dobbel perlestrikk (som jo er ganske dekorativt) og siden jeg hadde masse garn igjen, laget jeg likesågodt en matchende jakke. Utgangspunktet er enkel jakke fra Pickles. Siden jeg strikket på tynnere pinner enn oppskriften, så la jeg opp til str 6-12 mnd og strikket lengden til 0-6 mnd. Det endte med en ganske liten jakke, jeg tipper ca 0-3 mnd.

Fargen på dette garnet heter Pudder og er en nydelig lys, lys nesten fersken-aktig farge. Perfekt jentebabyfarge, når ikke alt trenger å være rosa. Jeg elsker både farge og garn.

2 kommentarer:

  1. Fargen ser veldig fin ut! Fine og raske plagg dette:) Heldige tuppa di som får så fine klær♡

    SvarSlett
  2. Så søtt sett! Perlestrikk er veldig dekorativt :)

    SvarSlett