onsdag 4. august 2010

Det er ikke så lett!


Vi skal male stua. Nå har vi snart bodd i leiligheten vår i tre år. Da vi flyttet inn malte vi stue og gang i en gursje-gul-grønn-beige farge som jeg egentlig aldri har vært 100 % fornøyd med.


Men det å finne "den perfekte fargen" har vist seg å være fryktelig vanskelig. Jeg skal ha en lys brun farge, som ikke brekker i gult eller rødt, men heller i grått. Inni hodet mitt vet jeg akkurat hvordan den ser ut. Det er bare det at jeg ikke finner den utenfor hodet mitt dvs. i fargehandelen..

Hittil har vi prøvd 4 forskjellige beige-brune farger. Fra venstre: Hvit lin (altfor grå/hvit), Sand (for lys og for lik den ekle fargen vi allerede har), Marrakesh (flott, men litt mørk) og Delikat (for mye rødt).
Så langt er Marrakesh favoritten - hvis man kan kalle det det - for den er jo feil. Skulle hatt den litt lysere, men "tonen" i fargen er perfekt. Brun, ikke gulbrun eller rødbrun...
Jeg har nå prøvd alle de fargene som ligner det jeg vil ha som Jotun/Lady har å tilby. Til uka går turen videre til Flügger..
Forøvrig holder jeg i dag på med "ni-strikking" på sjalet mitt. Det siste bryllupet er nå i helgen. Hvis det noengang skal bli ferdig - så er det nå. Hvis ikke øker sjansen for at det havner nederst i strikkekurven betraktelig..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar