torsdag 10. januar 2013

Nyttårsforsetter

Nytt år, nye muligheter...

Jeg er god på nyttåsforsetter. Det vil si... Jeg er god på å pønske ut forsetter, å følge de opp - det er en annen sak. Men sånn er det vel flere som har det, regner jeg med.

Av hobbyrelaterte forsetter har jeg for 2013 følgende:
  • Strikke votter (har ikke turt å prøve meg på det enda, tommel skremmer meg litt..)
  • Strikke flerfarget mønster (fører opp denne for tredje året på rad, jmf det der med å følge opp nyttåsforsetter. Tenker kanskje jeg kan kombinere denne med den ovenfor - tenker selbuvotter.. Legger lista høyt ja..)
  • Strikke flere voksenplagg (Ikke et eneste voksenplagg ble laget i 2012, men 2013 blir året. Er allerede igang med en genser til meg selv)
  • Strikke barnehagegarderobe til lillegutt (en nødvendighet ettersom har begynner i barnehagen til høsten. Tenker nøstebarndress, rillebukse, votter og lue. Trengs det noe annet? En hals kanskje?)
  • Strikke fra lageret (gjenganger... Må bli flinkere til det.)

Av ikke-hobbyrelaterte forsetter er det som vanlig spise sunnere, trene mer, handle mindre.. Du vet... Sånne som man ikke klarer å holde lenger enn halvveis ut i februar (hvis man er flink!).

Har du nyttårsforsetter?

1 kommentar:

  1. Så deilige strikkeplaner for året som kommer!

    ... her strikkes det fremdeles barnehagegarderobe, det dukker stadig opp nye behov, hehe. Tenkte bare å anbefale det som vi har brukt mye:
    * myke votter som kan brukes ved soving. Jeg har laget rillestrikkede Nøstebarnvotter, de er passe enkle og passer veldig godt på hånden. Har strikket mine i 3-trådsMerino fra Pickles, og de er kjempemyke og gode å ha nedi posen.
    * lue og hals i ett (søk på pixielue på nett). Disse er geniale å trekke på dem, og barnehagedamene våre elsker dem! Jeg har laget mine i alpakka, men det er litt for pusete og mister formen ganske fort. Har laget en ny nå i dobbel babyull, det virker litt bedre.
    * Nøstebarndress, selvfølgelig! Genialt å sove i, eller å ha på nedi posen hvis du triller til levering.
    * en tynn ulljakke som kan brukes innendørs over body og strømpebukse. Mine har hatt rillestrikket jakke med krage (men strikket uten kragen) fra Nøstbarnboken liggende i klesboksen sin i barnehagen, og har hatt den på mange ettermiddager når jeg kommer for å hente. Kjekt å ha en litt tynnere jakke å dra utenpå når de er småkalde inne.
    * ullsokker, selvfølgelig! Vi har noen tykke til å bruke nedi posen, noen som kan brukes inne under lek og noen litt tynnere som kan brukes nedi skoene. Kremt, det skal sies at mamma og Mannens tante har produsert disse sokkene da, jeg rekker ikke ALT, liksom! ;)

    Jepp, det var tips fra meg. Det er genialt å begynne nå, så slipper du å strikke deg i hjel når høsten kommer!

    SvarSlett