fredag 1. februar 2013

FO: Djevellue og tøfler

 
Mønster: Djevellue og enkle tøfler fra boka "Myk start"
Garn: Babyull fra Gjestal (lagergarn...YES!)
Pinne: 3
Vekt: 70 gram

Dette settet strikket jeg i høstferien i fjor, men har ikke fått "montert" det før nå. Det er snakk om tre små sømmer og et par tvinna tråder, så hvorfor det har tatt så lang tid, har jeg ingen god forklaring på. Mye annet spennende som kom i veien da...

 Lillegutt stilte litt motvillig opp som modell og måtte bestikkes med smokk for å sitte nogenlunde stille (men da fikk jeg jo også vist fram en av de hjemmehekla smokksnorene jeg har laget). Dette vil jeg si er et typisk ustylet bilde. Fullt av leker i bakgrunnen, ansiktet fullt av grøtrester, flekkete body og ingen bukse - skikkelig hverdag!

Strikkesettet var i utgangspunktet ment som en gave, men sokkene ble store og lua liten, og dessuten er det endel skjønnhetsfeil ute og går, så det havnet i skuffen til lillegutt, og den tiltenkte mottakeren fikk kjøpegave i steden.
Har et øyeblikks "leihet" over høstgenseren, så da prøver jeg å få ferdig teppet til lillegutt isteden. Prøver meg på en ny sammenhekling av lappene. So far, so good!

5 kommentarer:

  1. Fin lue og sokker, klassiske mønstre begge to! Veldig søt han gutten din med begge deler på seg, og den smokkesnora var veldig kul! Har liggende en jeg fikk gratis som ikke er fin i det hele tatt, mon tro om det går an å bare klippe av snora og bruke festene? Har du gjort det, eller har du kjøpt sånne fester et sted? Har nok av bomullsgarn i fine farger som gjerne kunne blitt til et par sånne.

    SvarSlett
  2. Så søtt sett på en alldeles nydelig gutt:) Blir spennende å se hekleteppet ferdig!

    SvarSlett
  3. Fin passform på den lua der, og søt modell :)

    SvarSlett
  4. For et fint sett :) nydelig passform både på sokkene og lua, så dette vil du nok bli fornøyd med!

    SvarSlett
  5. Så søt gutt med nye sokker og lue. Dette settet blir nok mye brukt, er favoritter hos mange :)

    Og det 'ustylede' bildet kjenner vi oss alle igjen i ;)

    Ha ei fortsatt fin helg
    Klem

    SvarSlett