mandag 1. februar 2010

1. blogginnlegg

Jeg har tenkt lenge på å lage meg en hobbyblogg, men har ikke tatt meg tid til det...før nå.
Det måtte altså en egenmeldingsdag til...

I første innlegg tenkte jeg å fortelle om noe flott som ikke skjer hver dag. Mannen og jeg kom nemlig nettopp hjem fra bryllupsreise i Thailand. Det var deilig det! Anbefales!

Men, denne bloggen skal jo i hovedsak handle om strikking og hekling og garn og sånn...


Og det kommer nå...


Mannen hadde nemlig vært så grei at han (mens jeg lå å slanget meg på en solstol med andre boka i twilight-sagaen) hadde lett seg fram på internett til en strikkebutikk som kona skulle få besøke da vi skulle tilbake til Bangkok en tur før vi skulle hjem. Snille mannen!

Butikken het "Big knit cafe" og var himmel for en strikkeentusiast som meg. Bare se her...


Butikken/kafeen var smakfullt innredet i en "shabby-chic"-stil og bestod av hyllerader med morsomme og flotte garnkvaliteter. Det var kanskje mer akryl-blandinger enn jeg kunne ønske meg, men jeg fant noen fine ull-kvaliteter som fikk lov å være med hjem da.. Det var ikke spesiellt billig, tatt i betraktning at Thailand normalt er et billig land for oss nordmenn, menmen...

Langs vinduene i rommet var det små border, så man kunne kjøpe seg en kaffe og en kake og sette seg ned med en bok eller avis som man lånte i bokhyllen. Dette satte mannen pris på mens jeg trålet hylleradene.. Noe for enhver med andre ord.

Jeg tok min tid i butikken, men jeg syntes ikke noe synd på mannen, for vi visste begge at neste stopp på turen var hans valg... En (nerdete) hobbybutikk...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar