tirsdag 23. februar 2010

Ferdig vest og nytt prosjekt

I helgen ble ullvesten min ferdig!
Den er som nevnt tidligere strikket i 100 % økologisk ullgarn fra Jarbo garn. Brukte ca. 250 gram - litt over to hesper. Garnet er deilig og mykt, litt ujevnt spunnet og jeg likte det kjempegodt. Er akkurat nok igjen til en liten lue eller noe...
Vesten er strikket i perlestrikk med utgangspunkt i bievesten fra Pickles (fellinger osv.).


I helgen laget jeg meg også noen maskemarkører av en liten rest hvitt bomullsgarn og noen fine perler jeg hadde igjen etter et annet prosjekt.
Da jeg kom hjem i dag fant jeg disse deilige strikkepinnene i postkassen min. Det er str. 9 og 10 til de utskiftbare strikkepinnene mine. Bestilt fra nettbutikken "todamer" på søndag!
Og da skal det bli tett-i-flett-jakke fra Pickles i fargen "knall kornblomst". Jeg er litt nervøs, jeg har aldri strikket noe så stort og jeg har heller aldri strikket fletter før, men en gang må jo være den første. Eller hva?


Men først må jeg strikke ferdig babyteppet. Det er til en tidligere klassevenninne og lille Julie, som vidunderet skal hete, har allerede kommet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar