lørdag 8. januar 2011

Årets første

Årets første ferdigstilte prosjekt ble en flettelue til mannen.

Mønster: hjemmelaget, "mannens flettelue"
Garn: Lucca merinoull, ca. 50 gram
Pinne: 4

Luen ble akkurat ferdig til vi skulle på kino forrige søndag, men siden da har jobben slukt alt av tid med godt fotolys. Derfor kommer bilde først i dag. Mannen sa at han var fornøyd, men han syns nok egentlig at den burde vært litt tjukkere. Han klager litt på at han fryser på ørene når det blåser.

Jeg har også ferdigstilt et annet lite prosjekt, men det er en gave. Bilde m.m. kommer når gaven er overlevert. I mellomtiden strikker jeg endelig videre på rillesjalet mitt. Det var julens prosjekt, men jeg hadde kjøpt litt for lite garn. I dag har jeg vært på postkontoret og hentet en ladning til med garn og håper at det blir stort nok nå. Jeg strikker i garnet Nepal fra Drops. Det garnet seiler opp til å bli en favoritt. Deilig mykt og lett å strikke med, strikkes også på litt store pinner, så det går fort. Også kjennes det deilig varmt ut. Bestilte fra strikkenett. Ganske kjapp levering og for tiden har de 20 % rabatt på alt garn. Det må man benytte seg av!

1 kommentar:

  1. Flott manne-lue det der! :) Og takk for tips om Strikkenett, har ikke vært innom der før.
    Ligger utfordring til deg hos meg ;)

    Klem

    SvarSlett