lørdag 1. januar 2011

Godt nytt år!

Da var vi igang med et nytt år! 2011! Jeg håper og tror at det nye året vil by på store og små overraskelser!

Jeg fikk nøstemaskin av mannen til jul. Sammen med hespetreet jeg fikk til bursdagen min går det som en lek å nøste opp hespene mine. Faktisk så var det så morsomt at jeg bare har et par hesper igjen i sin "originale" form.


På vei hjem fra vestlandet i jula fikk jeg overtalt mannen til å stoppe innom fabrikkutsalget til Rauma ullvarefabrikk som ligger like ved Åndalsnes.


I og med at jeg hadde shoppingstopp fram til nyttårsaften ble det ikke det største innhogget. To nøster Mitu, ull og alpakka-blanding som skal bli til boblelue fra vridd og vrang, tre nøster lys pt3 skal bli til frøkenvotter fra pickles. Det siste nøstet pt3 er ikke planene helt klare for enda.

I 2010 hadde jeg tre strikkemål her på bloggen. Jeg skulle redusere garnlageret til 4000 gram - det gikk ikke. Jeg skulle være selvforsynt med ullsokker - jeg har strikket et par, men jeg har desverre kjøpt et par stykker også. Jeg skulle lære meg å hekle englemasker - det har jeg enda ikke lært meg. Jeg er god på å lage mål og forsetter - ikke fullt så god på å følge de opp,men jeg prøver i år igjen.

I år skal jeg
  • bli flinkere til å bruke garn fra lageret, dvs bruke minst 2000 gra fra lageret.
  • Lære meg englemasker.
  • Lære meg å strikke mønster med flere farger.
  • strikke en genser/jakke el.l.i voksen størrelse, dvs. et større prosjekt

Så gjenstår det å se hvor mange av disse forsettene jeg klarer å gjennomføre. Det viktigste er å ha noe å strekke seg etter - er det ikke? Har du noen nyttårsforsetter?

1 kommentar:

  1. ÅJ! så praktisk, jeg har hespetre, men ingen nøstemaskin og senest i går brukte jeg en halv time på å nøste et nøste...tror nok jeg også skal ønske meg en nøstemaskin!!:)

    SvarSlett