søndag 16. januar 2011

Rillesjal ferdig!

Jeg har strikket meg et stort, deilig og varmt sjal i Nepal fra Drops. Startet med seks masker inkl. to midtmasker. Så økte jeg fire masker (en innenfor den ytterste masken i hver side og en på hver side av midtmaskene) på hver andre rad, på rad nr. to strikket jeg maskene vridd. Syv nøster (350 gram) ble akkurat passe stort til å snurre to ganger rundt halsen og feste med en stor sikkerhetsnål. Perfekt!
Jeg lovet også å vise fram sjalet jeg fikk til jul av sviger-mormor. Se så flott det er! Strikket i Sandnes silk-mohair. Omtrent samme størrelsen som rillesjalet, bare mye, mye nettere. Jeg digger det!

2 kommentarer:

  1. oi oi, det så deilig ut. Begge sjalene! Både flink og heldig, du :)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte var de! Og deilige farger..

    SvarSlett