onsdag 4. januar 2012

Den spede begynnelse

Nytt år - nye prosjekter!

Jeg har gledet meg til den dagen jeg kunne kjøpe blått eller rosa garn og begynne på spennende prosjekter til knøttet i magen. Som navnt for et par innlegg siden har jeg bestilt masse fint blått garn fra Strikkenett (som jeg har vært å hentet på postkontoret i dag - bilde kommer), men jeg klarte ikke vente..

Mandag etter jobb stakk jeg innom Bogerud tekstil på hjemveien og kjøpte med meg et par nøster Gjestal babyull i en nydelig lys blåfarge. Gjestal babyull er et av mine favorittgarn, det gir alltid et jevnt og fint resultat, og superwash på babytøy er ikke å forrakte.

Over ser du den spede begynnelsen på en mini-jakke. Dette mønsteret er så herlig elegant og enkelt, og helt siden min beste venninne strikket mini-jakke i hentesettet til sin lille tulle (som fremdeles lurer inne i magen, selv om mamman er 100 % klar for at hun skal komme ut) - har jeg vært fast bestemt på at mitt lille knøtt skulle få denne jakken i blått eller rosa.

Mykeste myke jakke ligger nå ferdig montert. Jeg mangler bare å sy på knapper og gi den en liten vask, så kommer det bilder av den også.

3 kommentarer:

  1. Mini er så nydelig! En favoritt! Gleder meg til å se ferdig resultat :)

    SvarSlett
  2. Åh, denne blir nok lekker! Gleder meg til å se resultatet. Veldig fin jakke.

    Klem

    SvarSlett
  3. Det blir nok en lekker jakke... :O)
    Liker bomullsgarnet fra Gjestdal, har ikke strikket noe i baby ull fra de!

    Godt nytt år!

    SvarSlett