mandag 23. april 2012

Mønster: Artig skrue hettelue fra Pickles
Garn: Merino extra fine fra Drops
Pinne: 5
Vekt: ca. 160 gram

Denne hetteluen ble gitt bort til en søt og aktiv ettåring på lørdag. Den er strikket i str. 1-2 år og var bittelitt stor, noe som passer utmerket, ettersom tanken var at den skal passe til høsten når snuppa starter i barnehage.

Lua var morsom og kjapp og strikke, men jeg syns kanskje den ble litt massiv i dobbel merino. Jeg lurer på om ikke enkel tråd hadde gjort seg vel så bra? Den er nok litt varmere og mer "værbestandig" i dobbel tråd, men vindtett er den jo uansett ikke..

Jeg valgte å strikke skulderpartiet fram og tilbake, istedenfor rundt slik oppskriften sier (etter tips fra en eller annen blogg), og så sydde jeg fint sammen etterpå. Det er kjedelig å strikke alle vrangmaskene som må til når man strikker riller rundt. Bortsett fra det fulgte jeg oppskriften til punkt og prikke, og prøvde meg også for første gang på sammenveving, noe som var både enkelt og pent.

Alt i alt et morsomt prosjekt på store pinner (til avveksling fra alle babyplaggene på "synåler" som det ellers går i om dagen). Men nå vender jeg tilbake til nøstebarndressen (som heldigvis strikkes på pinne 4,5!).

1 kommentar:

  1. Fin lue i veldig fine farger! DU har fått en award hos meg, så titt innom :)

    SvarSlett