torsdag 8. januar 2015

Nøstebarndress

 
  

Mønster: Dress fra "Strikk til Nøstebarn"
Garn: Peruvian Highland Wool fra 123knit.com
Pinne: 3,5 og 4,5
Vekt: ca. 300-350 gram


Høygravide Tante "Len" fødte en nydelig, perfekt liten pike i starten av juni. Nå i desember var familien på julebesøk i Norge og den 4. januar satte de seg på flyet til Sør-Korea (der pappaens jobb nå fortsetter i 1,5 år). Som strikkende tante kunne jeg jo ikke la en slik mulighet gå fra meg, og strikket derfor en nøstebarndress til lilletuppa i julegave. Gaven ble sendt nedover til Kuala Lumpur akkurat i tide til familien satte seg på flyet til Oslo, slik at tuppa kunne møte den norske vinteren i varm dress.


Jeg strikket dressen rundt og brukte heklemetoden/steeking før jeg klippet opp. Jeg er ikke overbevist, og neste gang går jeg nok tilbake til sy-og-klipp-metoden. Garnet er lett å strikke med, jeg brukte enkel tråd. Det gir fine, tydelige masker, og egner seg også godt til mønsterstrikk (strikket en lue til mannen i julegave, mer om det en annen gang). Litt stivt kanskje, men jeg satser på at det går seg til etter bruk og vask.

5 kommentarer:

  1. Nydelig - både modellen og fargevalget <3

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  2. Kjempefin! En favorittdress:)

    SvarSlett
  3. Så fin! Nydelig fargevalg!

    SvarSlett
  4. Kjempefin dress! Jeg likte veldig godt fargevalget ditt☺

    SvarSlett
  5. Den dressen er så fin. Likte fargevalget ditt, så søtt :) Skulle gjerne kunne strikket noe slikt, men jeg kan ikke klippe opp og sy sammen. Jeg tør heller ikke prøve, så her strikker jeg det meste annet som man ikke skal klippe i ^_^

    Lykke til med strikk og svangerskap videre. Håper formen holder seg bra fremover. Kjekt å kunne "våkne til igjen" og fungere litt :D Jeg skal bli tante til sommer'n, så jeg får følge med på gode strikketips på den fronten også hos deg.

    Fin uke til deg :D

    SvarSlett