søndag 1. februar 2015

Reisestrikk

Hva er egentlig det perfekte reisestrikketøy?
Denne helgen har mannen og jeg hatt barnefri helg i Gøteborg. Turen innebar totalt 8 timer på tog - og da trengs det strikketøy. Fortrinnsvis et lite, som krever lite garn og lite tankevirksomhet, og som ikke blir for fort ferdig. Mitt go-to prosjekt i slike tilfeller er nesten alltid en nøstebarnvest. Det ble det også denne gangen. En pinne, et nøste alpakkaull og oppskriften i hode (og på mobilen for sikkerhetssyld).

Hva strikker du på tur?

2 kommentarer:

  1. Eg tykkjer det perfekte reisestrikketøy er vanskeleg å finna. Til no har det vore sokkar, men det er så upraktisk med alle pinnane å halda styr på. Kanskje eg skal prøva ein sånn vest neste gong.
    Fin farge!

    SvarSlett
  2. Vi reiser sydover om en uke, da skal jeg ha med en Marius genser som jeg har fått i oppdrag å strikke….

    SvarSlett