mandag 29. februar 2016

Simpelten

Mønster: Simpelten bukse, Paelas
Garn: Alpakka tweed, Sandnes og Mirasol, Du store alpakka
Pinne: 3,5 og 2,5
Vekt: 197 gram
Størrelse: 5 år

Jeg hadde tre nøster igjen av det nydelige alpakka tweedgarnet fra Sandnes. Garnet er desverre gått ut av produksjon. Kjempesynd! Men tre nøster holdt akkurat til denne buksa når jeg tok detaljene i ett annet garn. Faktisk så strikket jeg begge bena samtidig og strikket til det ikke var mer garn igjen. Jeg måtte montere med en rest at et annet blått garn.

Jeg har fulgt oppskriften med unntak av lommene. De strikket jeg på tilslutt. Jeg prøvde først slik som i oppskriften, men jeg fikk ikke overgangen mellom fargene fint. Og egentlig ble det veldig fint å gjøre som jeg gjorde tilslutt.

Jeg har strikket str 5 år til min snart-fireåring fordi jeg har hørt at buksa var liten i størrelsen. Det syns jeg ikke den var! Denne buksa ble veldig stor for gutten min (men heller det enn motsatt!). Det er jo heldigvis en fasong som sitter fint selv om den er litt stor, så vi har brukt den endel allerede.

1 kommentar:

  1. Så utrolig fin og enkel bukse! :D Denne har jeg lyst til å prøve meg på også :)

    SvarSlett