fredag 11. mars 2011

Litt hverdagssøm

Jeg ble inspirert av Gry Anette for kort tid tilbake, og fant frem stoffrester og symaskin og sydde et par strikkepinneetuier og noen små mapper til småting.

Det blomstrete beholdt jeg selv, til strømpepinnene mine. Jeg begynner å opparbeide meg et ganske stort lager av de, og måtte ha en chic oppbevaring. Veldig fornøyd, syns det blomstrete stoffet var så fint. Det rød-orangsje etuiet ble gitt bort til en venninne som klaget over at pinnene fløt utover hjemme.

Jeg sydde to småmapper også. Den turkise er allerede blitt tatt i bruk (som dere ser nedenfor). Den rosa venter på lukning. Tenkte jeg skulle prøve meg på noe annet enn knapp, må bare finne ut hva...

I morgen har jeg avtalt shopping på den nye Stoff og stil butikken i Oslo med en venninne, så dere skal ikke se bort ifra at det kommer flere søm-innlegg fremover..

4 kommentarer:

  1. Å, så fine pinnemapper og kjempesøtt stoff!! Har sååå lyst på sånne! Mye fint her på bloggen din så henger meg på jeg:)

    SvarSlett
  2. Å de var skikkelig fine! Beundrer virkelig at folk får til å lage sånne fine ting! Hadde du en slags "oppskrift" du fulgte, eller bare dikter du mon tro? :) Stoffene var også aldeles nydelige. Får skikkelig lyst til å lære meg å sy skikkelig når jeg ser slikt. *inspirert!

    Miriam
    http://miriamsdetaljer.bloggnorge.com

    SvarSlett
  3. Å, blir jo så glad når jeg kan inspirere noen! Og dine ble kjempefine! Det rosa blomsterstoffet var nydelig :)
    Håper du fant masse flott på shoppe-turen din.
    Jeg mottok pakke fra Stoff og Stil i går så blir nok flere sy-ting fra meg og.. :)

    Ha en flott søndagskveld. Jeg skal fortsette med noe som du har inspirert meg til ;)

    SvarSlett
  4. Åhh, så flotte de strikkepinnetuiene ble... :O)
    Takk for inspirasjon!

    SvarSlett