fredag 29. april 2011

Alle hjerter gleder seg!

I anledning prinsebrylluppet oppfordrer Åshild i prydeligbloggen til å vise frem brudekjolene våre. Jeg er en uhelbredelig kjolefantast (brudekjoler inget unntak), og bryllup som i dag gjør at jeg har lyst til å bli hjemme fra jobben for å se alle de fine kjolene.

Jeg giftet meg sommeren 2009 og min kjole er kjøpt på Davids bridal "over there" (dvs. USA). Det var et lykketreff! Jeg hadde funnet kjolen på nettet bare få dager etter forlovelsen (og vi var forlovet i 1,5 år før vi giftet oss!) og forelsket meg i den! Desverre shippet ikke nettbutikken til Norge. Hell i uhell skulle min skjønne forlover på besøk til søsteren sin som bodde i Washington omtrent på samme tid. Jeg sa "finner du den kjolen, i den fargen, med den lengden på slepet og i den størrelsen.. Så bare kjøper du den!" Og tror du ikke de hadde en kjole igjen da? Flaks!

Kjolen ble min for den nette sum av 3000 kr inkl. diadem! Jeg syns alltid det er morsomt å fortelle at min kjole, mammas kjole og lillesøsters kjole tilsammen var billigere enn pappas nye dress! Kjolen min var stroppløs og hadde et nydelig perlebrodert liv. Den hadde et kort slep og i håret hadde jeg sløret som mamman min brukte den gangen hun giftet seg (som var omtrent på dagen 30 år før oss). På kirketrappa blåste sløret alle veier og ga oss noen fantastisk morsomme bilder.

3 kommentarer:

  1. Hurra for bryllup og fine kjolar, og fri på ein sånn ein dag.... :) hehe

    Veldig fin kjole du hadde, og eit veldig kult bilde! Levande og herlig! :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Så fantastisk bilde av dere! Og nydelig kjole :)

    Ha ei fin helg

    Klem

    SvarSlett
  3. Selv om jeg giftet meg for sju år siden, så er jeg fremdeles veldig opptatt av brudekjoler, sukk, det er fint, det! Så flotte dere var!

    SvarSlett